top of page

הפכו את עסק התיירות ליעד מבוקש - באמצעות יחסי ציבור

  • תמונת הסופר/ת: עירית מירון
    עירית מירון
  • 11 במאי
  • זמן קריאה 3 דקות


בעולם התיירות התחרותי, חשיפה חיובית בכלי התקשורת היא לא רק בונוס – היא נכס אסטרטגי חיוני. כתבות בעיתונות, באתרי חדשות, במגזינים ובתוכניות רדיו וטלוויזיה יכולות להגביר את המודעות ליעד התיירותי, לבנות אמון בקרב מטיילים פוטנציאליים ולעצב את תדמית האתר באופן משמעותי. אבל איך עושים את זה נכון? איך הופכים סיפור תיירותי רגיל לכתבה מעוררת עניין שתופסת את תשומת הלב של העורכים והקוראים? המשיכו לקרוא כדי להבין איך עושים יחסי ציבור לתיירות.



למה כתבות בתקשורת הן עדיין כלי רב עוצמה עבור תיירות:


  • אמינות ואישור מגורם שלישי: סיקור תקשורתי חיובי נתפס כאובייקטיבי ואמין יותר מפרסום ישיר. עיתונאים ואנשי תקשורת משמשים כמעין "חותם אישור" עבור ההצעה התיירותית שלכם.

  • הגעה לקהלים רחבים ומגוונים: כלי תקשורת שונים פונים לפלחי שוק שונים. אסטרטגיה מחושבת מאפשרת לכם להגיע לקהלים מגוונים שלא בהכרח נחשפים לערוצי השיווק הישירים שלכם.

  • בניית נרטיב עמוק ומשמעותי: כתבה מאפשרת לכם לספר את הסיפור הייחודי של היעד או השירות שלכם לעומק, להדגיש את הערכים והחוויות הייחודיות ולעורר חיבור רגשי עם הקוראים.

  • השפעה ארוכת טווח: בניגוד לקמפיינים פרסומיים קצרי מועד, כתבה טובה יכולה להמשיך לייצר עניין ותנועה לאורך זמן, במיוחד בעידן הדיגיטלי בו כתבות ארכיון באתרי חדשות גדולים נגישות בקלות ברחבי הדיגיטל והאונליין.



גן המדע ע"ש קלור של מכון דוידסון לחינוך מדעי, במכון ויצמן למדע ברחובות, זוכה במקום הראשון בסקירת המוזיאונים הארצית לפי כתבת מאקו חופש.
גן המדע ע"ש קלור של מכון דוידסון לחינוך מדעי, במכון ויצמן למדע ברחובות, זוכה במקום הראשון בסקירת המוזיאונים הארצית לפי כתבת מאקו חופש.


איך יוצרים סיפור תקשורתי מוצלח בתחום התיירות:


  1. מצאו את הסיפור הייחודי שלכם: מה מייחד את היעד או השירות התיירותי שלכם? האם יש היסטוריה מרתקת, תרבות מקומית אותנטית, יוזמות קיימות חדשניות, או חוויות בלתי נשכחות? התמקדו בסיפורים בעלי ערך חדשותי או אנושי.

  2. הכירו את קהל היעד שלכם (וגם של כלי התקשורת): מי הם המטיילים שאתם רוצים למשוך? אילו כלי תקשורת הם קוראים או צופים בהם? התאימו את הסיפור ואת הפנייה שלכם לכלי התקשורת הספציפי ולקהל שלו.

  3. בנו מערכות יחסים עם עיתונאים ואנשי תקשורת: השקיעו זמן ומאמץ ביצירת קשרים אישיים עם עיתונאים בתחומי התיירות והנסיעות. הבינו את תחומי העניין שלהם והציעו להם סיפורים רלוונטיים ובלעדיים.

  4. הכינו חומרים עיתונאיים איכותיים: ספקו לעיתונאים חומרים כתובים ברורים ותמציתיים (הודעות לעיתונות, רקע על הנושא), תמונות וסרטונים באיכות גבוהה וגישה לנושאי עניין לראיונות.

  5. הציעו ערך אמיתי: אל תפנו לעיתונאים רק כשאתם רוצים לפרסם משהו. הציעו להם מידע מעניין על מגמות בתיירות, נתונים סטטיסטיים ייחודיים או פרשנות של מומחים מטעמכם, הציעו תוכן RTM, ועוד.

  6. היו זמינים ומגיבים: כשעיתונאי פונה אליכם, הגיבו במהירות ובמקצועיות. ספקו את המידע הדרוש בזמן והיו מוכנים לראיונות או לצילומים.

  7. עקבו אחר הפרסומים והגיבו בהתאם: היו מודעים לסיקור התקשורתי שלכם. שתפו כתבות חיוביות בערוצים שלכם והגיבו בצורה מקצועית גם לביקורות (אם ישנן).



ביבי איבד את כנף שמאל: הסיפור המיוחד של שלושת השקנאים בפארק החיות מדבריום בבאר שבע נהנים מהנוף המדברי.
ביבי איבד את כנף שמאל: הסיפור המיוחד של שלושת השקנאים בפארק החיות מדבריום בבאר שבע נהנים מהנוף המדברי.

טיפים מתקדמים ליחסי ציבור אפקטיביים בתקשורת:


  • התמקדו בטרנדים עכשוויים: חברו את הסיפור התיירותי שלכם לנושאים חמים כמו קיימות, תיירות וולנס, הרפתקנות או טכנולוגיות חדשות בתיירות.

  • הציעו סיפורים עם זווית אנושית: סיפורים על אנשים, על חוויות מרגשות או על השפעה חיובית על הקהילה המקומית נוגעים ללב הקוראים.

  • שתפו פעולה עם גופי תיירות אחרים: או גופים משלימים אחרים כמו למשל חינוך או עמותות וצרו קמפיינים משותפים וכך החשיפה התקשורתית של כל הגורמים תגדל!

  • מדדו את הצלחת הפעילות שלכם: עקבו אחר אזכורים בתקשורת, נתחו את אופן ההגעה לאתר שלכם בעקבות פרסומים ושינויים בתפיסת המותג.



לסיכום, יחסי ציבור אפקטיביים בכלי התקשורת הם השקעה אסטרטגית שיכולה להניב פירות משמעותיים עבור גופי תיירות. על ידי מציאת הסיפור הייחודי שלכם, בניית קשרים עם אנשי תקשורת ויצירת חומרים איכותיים, תוכלו להבטיח שהמסרים שלכם יגיעו לקהלים הנכונים ויעוררו השראה למטיילים לבחור דווקא ביעד או בשירות שלכם.


בהצלחה!!





 
 
 

Comments


בואו נדבר

תודה על פנייתך

לוגו נובמבר יחסי ציבור ודיגיטל

רפפורט 3, כפר סבא. צומת רעננה צפון

Irit@november.co.il

052-4651868

  • facebook
  • instagram

© כל הזכויות שמורות לנובמבר יח״צ  |  עיצוב ובנייה: הרמוניה דיגיטלית לעסקים

bottom of page