top of page

להגיע ליותר לקוחות באמצעות שיווק משפיענים


עם סדר יום חדשותי שמתחלף כל כך מהר

קשה מאד למשוך את תשומת לב הקהל. הרשתות החברתיות מוצפות בתוכן, וכולנו כבר נמצאים שם. בגלל ההצפה, כולנו נדרשים כל הזמן לדייק את שיטות השיווק שלנו, לבנות ולייצר מערכות יחסים על הקהל שלנו, והכל לאורך זמן. במצב כזה של הצפת מידע, אנחנו לא מרגישים מיוחדים, ולכן לפעמים נמנעים מלשווק את עצמנו או את המוצרים שלנו.


אם את או אתה בעלי שמעוניינים לעבוד עם משפיענים ולשווק את המוצר או השירות שלך באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות, ממליצה להמשיך לקרוא!


חברות ועסקים רבים המשתמשים היום בשיווק משפיענים כדי לקדם את העסק, השירות או המוצר. רובן משתפות כי שיטת השיווק הזו אפקטיבית עבורם ומאפשרת להן להגיע לקהלים חדשים ולהתחבר עם הקהלים הקיימים שלהן בדרכים חדשות וטבעיות יותר. החשיפה והחיבור נעשים באמצעות תוכן בעל ערך שמשיק בין המותג והקהל, והמשפיען הוא הגורם המחבר המביא לחשיפה.


אז מה ייצא לך מעבודה עם משפיענים?


1. חשיפה – תגיעי לקהל יעד חדש, ממוקד ורלוונטי מאד לעסק שלך.

2. אמון וחיבור – תייצרי אמינות ושקיפות, שיובלו את החיבור אליך.






השילוב של חשיפה ויצירת אמון וחיבור למותג הם בדיוק הערכים השיווקיים שכל עסק צריך היום, כדי לייצר עבורו לקוחות חדשים וטובים.


המותגים שיביאו את הרעיונות החדשניים ביותר ויעיזו – הם המותגים שילכדו את תשומת הלב הציבורית, יקבלו את החשיפה הגדולה ויזכו באהדת הקהל!

וכולנו רוצים להיות המותגים האלה.



לפני כל קמפיין חדש, אני עורכת חשיבה מדויקת, בה אני מחליטה מה ארצה לקבל מהקמפיין, כמה המותג מוכן להשקיע, מהם התוצאות הרצויות, ומגבלות תקציב. כל קמפיין משפיענים נתפר בכל פעם מחדש, בהתאם לפרויקט אותו ארצה לקדם, תוך בחירת המדיה הנכונה למותג ולקמפיין.


האינסטגרם, טיק טוק והפייסבוק שופעים במשפיענים, אפשר ממש ללכת לאיבוד. לכל קמפיין יש יסודות מנחים, לקחתי את היסודות האלה וארזתי אותם לכלים ודרכים לעבוד נכון וממוקד עם משפיענים, כך שתוכלו להוציא לפועל ולנהל קמפיין מוצלח!


1. נתחיל בהגדרת יעדים ומטרות של הקמפיין – תיאום ציפיות, הגדירו מה מטרת קמפיין המשפיעניות: יותר עוקבים לעמוד האינטסגרם, מכירות של מוצר או שירות, חשיפה של נושא או אג'נדה שאני מקדמת, וכד'. אחרי שנחליט מה ההגדרה והמטרה של הקמפיין יהיה לנו קל למדוד בסוף התהליך האם הקמפיין היה אפקטיבי.


2. נעבור לבחירת המשפיענים - כשאנחנו בוחרים במשפיען חשוב שנבדוק מי יכול לעזור לנו להשיג את יעדי מסע הפרסום שלנו. והנה ההנחיות כיצד לבחור את המשפיענים המדוייקים עבורך: מי קהל העוקבים של המשפיען, מה התכנים שהמשפיען מעלה, מהי רמת המעורבות בתכנים שהמשפיען מעלה.


ישנן תוכנות מקצועיות רבות המאתרות משפיענים לפי פרמטרים שנגדיר מראש, כמו למשל מערכת Influence.co, שהיא פלטפורמה המאפשרת לנו לבצע חיפוש אחר משפיענים על בסיס קטגוריות שונות אותן נוכל להגדיר ולסנן משפיענים לפי צרכינו. מערכת נוספת היא Grin שתאתר עבורנו משפיענים לפי מילות מפתח, מיקום ועוד.


3. נמשיך בטיימינג – מתי נכון לצאת לדרך - שלבו את המשפיענים עם מהלך מכירות או שיווק נוסף – אני מאמינה גדולה בלשלב כמה מערכי שיווק מקבילים לאותו קידום מוצר, קוראים לזה מהלך 360. אחרי שהמוצר מוגמר ואתם משיקים אותו לשוק, אחרי שהחלטתם איזה מערכי שיווק אתם מייצרים סביבו וכבר התחלתם לייצר אפיקים כאלה: קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות, פרסום, יחצ, קידום אתרים, ניוזלטר, נטוורקינג וכד', אחרי שיש כבר 2/3 אפיקי שיווק קיימים אז אני ממליצה לשלב את פעילות של שיווק במשפיענים שתתמוך ותקפיץ את השיווק של המוצר או השירות.


4. נחליט על מהות הקמפיין - קצר וקולע – הקציבו זמן מוגדר לפעילות, כאשר ברור מהי ההתחלה, האמצע וסוף הקמפיין. חשבי על התוכן והקריאייטיב שתרצו שהמשפיענים יקדמו בתוך הפעילות ובנכסים הדיגיטליים שלהם, הגדירו מולם מראש צורת תשלום/קבלת הטבה או מוצר או שירות, עגנו זאת בכתב מראש ובאישור של המשפיען. הסדירו את נושא זכויות היוצרים של המשפיען איתו אתם עובדים – במידה ותרצו לשתף אצלכם בנכסים הדיגיטליים בצורה אורגנית, או במידה ותרצו לקדם את התוצרים בפרסום ממומן כזה או אחר, חשוב לתאם מול המשפיען מראש ולקבל את אישורו בכתב לכך.


5. נסיים במדידה ואפקטיביות – מה השורה התחתונה? - בתום הפעילות נרצה למדוד את הקמפיין, בכמות העוקבים החדשים, בכמות הצפיות שהיו לנו לעמוד העסק באינסטגרם/פייסבוק או לאתר החברה, בכמות החשיפה שהתכנים של המשפיען קיבל, בכמות המכירות של המוצר או השירות שלנו.


אבל גם אם המכירות של הקמפיין הראשון לא תואמות את מה שציפית, עדיין זה לא אומר שהקמפיין נכשל, כי בעקבותיו קיבלתם המון אלמנטים אורגנים שחשובים שיווקית לעסק, שלא היה לכם קודם, כמו חשיפה לקהלים חדשים, קבלת עוקבים אורגניים חדשים ורלוונטיים לעמוד האינסטגרם של העסק, חשיפה אורגנית לאתר העסק במידה והמשפיענים הוסיפו לינק הפנייה לאתר העסק, וכד'.


לסיכום, מצרפת כאן לינק להורדה ללא עלות למדריך איך לשווק את העסק באמצעות משפיענים, בדגש על האינסטגרם, מדריך בו אני מרחיבה עוד יותר על כל הפעולות שצריך לדעת ולעשות במהלך קמפיין משפיענים ברשתות החברתיות. בהצלחה!


לקבלת המדריך ישר למייל שלך לחצי כאן





Comentários


bottom of page